Menjador

L’escola Itaca té cuina pròpia i un menjador amb capacitat per uns 200 alumnes. Gràcies al fet de tenir aquest espai podem elaborar els menús a l’escola, sense haver de fer ús dels serveis externs de càtering. L’empresa que aquest any elabora els menús i es fa càrrec de la cuina és COBISA.

Menú de menjador
Full d’inscripció menjador

La comissió de menjador d’Itaca s’encarrega d’anar vigilant que tot funcioni correctament al menjador i es reuneix periòdicament amb l’empresa que gestiona la cuina per anar adaptant els menús segons els gustos dels nostres fills.

Els nens i les nenes van al menjador per torns i dinen amb els seus companys sota la supervisió dels monitors de ValOr-s. Durant l’estona del dinar, els monitors treballen amb els nens i nenes l’adquisició d’hàbits correctes i segueixen pautes perquè aprenguin a reconèixer el que és una dieta equilibrada i sana. Les activitats de migdia guiades per monitors són propostes encaminades a conjugar el foment de l’activitat física, l’aprenentatge social i la creativitat. Estan programades i definides amb concreció d’objectius.

Cada curs escolar té un monitor de menjador que vetlla pel bon funcionament i l’ordre durant aquesta estona tant dins com fora del menjador.

Els nens i les nenes de P3 mengen a l’aula, ja que creiem que encara són massa petits per poder afrontar el repte de compartir un espai tan gran amb companys de l’escola més grans que ells i també per poder respectar els seus temps i que puguin fer la migdiada o descansar.

El servei segueix els criteris d’una alimentació saludable i completa. A més, el servei ofereix menús per aquells usuaris amb necessitats nutricionals específiques: celíacs (menús sense gluten), amb al·lèrgies, intoleràncies (menús sense ou, sense lactosa). Tots els menús s’elaboren segons les recomanacions de la Generalitat de Catalunya.

Comunicació amb les famílies

Cal emplenar una fitxa d’inscripció del menjador escolar on figuren totes les dades del nen/a i les dades bancàries per poder domiciliar el pagament a través del número de compte.

Rebreu periòdicament:

  • El llibret de menjador per P3: Us informarà diàriament de com ha dinat i descansat el vostre fill/a.
  • Per als nens i nenes de P4: A les portes de les classes trobareu penjades, a partir dels primers dies de classe, unes graelles que informaran de com han menjat.
  • Informes trimestrals que us informaran del comportament del nen/a, adquisició d’hàbits,
    relacions amb els companys, monitors, desenvolupament d’activitats, etc…
  • Full informatiu: En cas d’algun incident (vòmits, malestar, petits accidents,…), s’informarà a les famílies mitjançant aquest full que hauran de retornar signat l’endemà.
  • Full d’incidència: Es farà servir en cas d’un comportament inadequat per part de l´infant.
    Si s’acumulen més de tres incidències i prèvia comunicació a l´AMPA i a la direcció de
    l’escola, es podria procedir a l’expulsió temporal del servei.

Menús

Cada mes es donarà la previsió de menús diaris. Per motius d’al·lèrgies o intoleràncies a aliments es farà un menú personalitzat i adaptat, sempre i quan, i seguint la normativa interna del menjador i l’escola, es porti un certificat del metge que així ho acrediti, en cas contrari i a partir del dia 5 d’octubre menjaran el menú normal.

Dietes

Hi ha la possibilitat de demanar una dieta alternativa per aquells nens i nenes que tinguin una indisposició puntual. Cal donar l’avís de 9 a 9:45 a la taula de l’entrada directament a la coordinadora (Míriam Valbuena) o via telefònica al 606 249 576 (SMS, Whatsapp,…)

Medicaments

Els monitors i monitores de menjador no poden subministrar cap tipus de medicament sense recepta mèdica on especifiqui la dosi i l’horari. Cal entregar-lo directament a la coordinació (Míriam – Jordi) a les 9:00h.

Funcionament del menjador

Presentació dels monitors/es

CursNom
P3Elisenda, Alba i Míriam
P4Meri, Paula
P5Olga i Alba
1rImma i Aïda
2nAnna i Ariana
3rAlbert i Gemma
4tJordi i Carla
Eva i Carla
Vane i Mireia
Necessitats educatives especialsVero Ibañez
CoordinacióMíriam Valbuena, Jordi Ortega

Material de menjador

Els nens i nenes de P3 i P4 hauran de portar un pitet amb goma i marcat amb el nom, diàriament.
Els infants de P3 portaran un llençol petit per la migdiada, que es canviarà cada 15 dies.

Horaris

L’horari de menjador és de 12:00 a 15:00.

CursTorn
P312:00-13:00
P4-P5-1r12:30-13:30
2n12:45-13:40
3r13:00-13:45
4t13:40-14:25
13:50-14:35
14:00-14:45

Activitats

A les hores de lleure els monitors i monitores porten a terme un programa de dinamització d’activitats de pati, motivant als infants perquè hi participin. Les activitats s’adaptaran a les edats del nens i les nenes, i als espais ocupats segons el planning. Els tipus d’activitats poden ser: tallers, jocs lúdic-esportius, ludoteca, hort, dinàmiques de grup… Cada dia, durant l’últim quart d’hora del migdia, farem lectura a l’aula.

Des de ValOr-s fem servir el joc com a eina principal per l’educació de l’infant.

També us convidem a visitar la nostra pàgina de Facebook i fer-vos amics: ValOr-s Educadors Al Lleure, a on us anirem informant de les activitats que els monitors i monitores de ValOr-s, organitzen per als vostres fills/es en l’horari de migdia.

Gestió econòmica

Pel curs 2016-2017 el preu de menjador per l’alumne fix serà de 6.20€. Es considera fix aquell alumne que es queda tres o més dies per setmana a dinar. Tots els usuaris en aquesta modalitat pagaran per domiciliació bancària.

En cas d’absència d’un comensal s’haurà d’avisar, abans de les 9:45, a la persona encarregada de la gestió (al telèfon de ValOr-s 606 249 576). La devolució a causa de no assistència comunicada, serà de 2€.

El preu de menjador pels alumnes esporàdics serà de 6.80€ i es cobrarà en efectiu el mateix dia a les 9:00 (a la coordinadora).

Cobrament

El cobrament es farà per domiciliació bancària, a mes avançat de l’1 al 5 de cada mes. Excepcionalment, el primer mes de curs es passarà el 22 de setembre.

Si es produeix la devolució d’un rebut domiciliat, les famílies es faran càrrec de les despeses (de 3€) establertes per l’entitat bancària.

L´impagament del servei de menjador dos mesos, sense un acord previ familia-empresa, farà que no es pugui utilitzar el servei fins que no es saldi el deute.

Per realitzar modificacions o baixes als serveis s’hauran d’efectuar abans del dia 25 de cada mes, directament a la coordinació, per telèfon al 606 249 576 o via e-mail a: valorsitaca@gmail.com

Per qualsevol dubte o aclariment relacionat amb la gestió de rebuts preguem ho feu mitjançant el correu electrònic (valorsitaca@gmail.com) a Míriam Valbuena i Jordi Ortega.