Dansa lliure, iniciació a la dansa en general. Als nens i nenes se’ls ensenya a comunicar-se entre ells, amb la música i el cos a través de l’espai, i a nivell individual els ajuda a desenvolupar la pròpia creativitat.
La dansa exercita tot el ser. Ens ajuda a sentir-nos a gust amb el nostre propi cos, a tenir-ne consciència, a saber utilitzar-lo per expressar allò que sentim i imaginem. I el millor de tot, és una manera divertida de fer exercici.
Quina dansa?
Les modalitats o estils de dansa són molts i no paren de créixer. Des de les danses tradicionals fins la clàssica, moderna, contemporània, jazz, hip-hop, funky,… A la nostra activitat no aprofundirem en els coneixements específics d’una tècnica en concret, sinó que ens centrarem en el que les unifica a totes: el cos.
Com treballem
La tècnica bàsica corporal és comuna a totes les disciplines perquè neix del coneixement del cos, que és sempre el mateix. Així mentre ens preparem físicament anem adquirint una millor consciència corporal. Treballem partint d’elements bàsics com el centre, l’eix, el pes, les articulacions. La música i el ritme també són molt importants així com la coordinació i el sentit de l’espai.
Què aprenem
- A conèixer el propi cos
La dansa és un exercici harmònic i equilibrat, on el més important és el coneixement del propi cos, saber com funcionem, explorant totes les capacitats expressives però també aprenent les nostres limitacions físiques.
A moure el cos
Els nens i les nenes necessiten moure’s, perquè estan creixent, perquè s’estan construint. Dels hàbits adquirits en aquesta etapa del seu desenvolupament, en dependrà el seu cos en el futur. Així doncs entre els beneficis de la dansa podem assenyalar que: ajuda a corregir problemes de postura, a un desenvolupament muscular equilibrat…
A desenvolupar la pròpia creativitat
Una part important de l’activitat és que el nen/nena troba un espai on la seva espontaneïtat, la seva necessitat de moviment, no és reprimida sinó valorada, i es canalitza cap a l’expressió i la creació. Millorar la pròpia expressivitat i el sentit musical.
A tenir disciplina i constància
Per poder assolir un objectiu, és necessari ser constant i tenir la suficient força de voluntat per arribar a allò que es vol (reforcem l’autocontrol i la constància), tant a nivell personal com en els treballs que es realitzen en grup.
Saber treballar en grup
Cada dia són més importants les feines on es demana el treball en grup, per això és important, que tots i totes sàpiguen que formen part d’un engranatge, on totes les peces són importants i necessàries.
Organització
Donat el cas que algun grup no arribés a un mínim d’alumnes, intentaríem integrar-los en un altre grup.
A qui va dirigida: Als alumnes de P5 fins a 6è
Activitat de migdia: Dilluns, dimarts i dimecres
Període de l’activitat: D’octubre a juny
Horari: Es confirmarà el setembre
Durada: 1 hora (un dia a la setmana)
Professora: Rosa Forès
Activitats: Només es fa una representació a l’any, al final de curs.
Preu: 14 € nen/mes (el preu pot variar segons el nombre d’inscripcions).
Aquest any els grups han estat repartits de la següent manera: El primer torn es fa abans de dinar i el segon, després de dinar.
Horaris de Dansa
Curs | Migdia / Tarda | Horari | Dilluns | Dimarts | Dimecres | Dijous | Divendres |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Curs | Migdia / Tarda | Horari | Activitat | Activitat | Activitat | Activitat | Activitat |
3r | Migdia | 12:45-13:45h abans de dinar | Dansa | ||||
4t | Migdia | 12:45-13:45h abans de dinar | Dansa | ||||
5è | Migdia | 12:45-13:45h abans de dinar | Dansa | ||||
6è | Migdia | 12:45-13:45h abans de dinar | Dansa | ||||
1r | Migdia | 13:45-14:45h després de dinar | Dansa | ||||
P5 | Migdia | 13:45-14:45h després de dinar | Dansa | ||||
2n | Migdia | 13:45-14:45h després de dinar | Dansa |